[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: آرشيو :: In Press :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقالات :: برقراري ارتباط ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: مقالات مجله دندانپزشکی در نمایه‌های زیر ایندکس می‌شود:
:: سیاست مجله
:: راهنمای نگارش مقالات
:: تماس با ما
:: اعضای هیات تحریریه
:: دوره 17، شماره 2 - ( 2-1384 ) ::
جلد 17 شماره 2 صفحات 89-82 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه‌کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1382
دکتر حسن رزمی* 1، دکتر محمدجعفر تالاری
1- ، hrazmi@yahoo.com
چکیده:   (14667 مشاهده)

بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه‌کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1382

دکتر حسن رزمی* - دکتر محمدجعفر تالاری**

*- استادیار گروه آموزشی اندودنتیکس دانشکده دندانپزشکی، مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران.

**- دندانپزشک.

چکیده

زمینه و هدف: یکی از شاخصهای ارزشیابی که در بیمارستانها و مؤسسات درمانی در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است ارزشیابی بر اساس «رضایت» می‌باشد. هدف از این مطالعه بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌باشد. روش بررسی: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است که به صورت مقطعی در سال 1382 بر روی پانصدوپنجاه بیمار مراجعه‌کننده به بخشهای مختلف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفته است. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه می‌باشد که از دو بخش تشکیل یافته بود، بخش اول در رابطه با مشخصات فردی بیماران و بخش دوم در رابطه با اهداف مطالعه بوده است که شامل 18 سئوال در هفت بخش می‌باشد که در برگیرنده میزان رضایت از فرآیند پذیرش، برخورد منشی بخش، بهداشت و کنترل عفونت، برخورد و رفتار دانشجو، نظارت ‌استادان، هزینه‌ خدمات درمانی و میزان رضایت کلی از کار صورت گرفته است. جهت محاسبه و آنالیز آماری از نرم‌افزار SPSS و برای تعیین اثر متغیرهای مورد سنجش در این مطالعه بر میزان رضایت کلی بیماران از آزمون X2 استفاده شد.

یافته‌ها: در مجموع 8/57% بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از کاری که برای آنان صورت گرفته بود رضایت کامل داشته، 8/25% نسبتاً راضی و 4/16% نیز ناراضی بودند. ارتباط معنی‌داری بین میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به دانشکده مذکور با داشتن دفترچه بیمه (011/0=P)، فرآیند پذیرش (019/0=P)، نحوه برخورد دانشجویان (0001/0=P)، نظارت استادان (0001/0=P) و هزینه خدمات درمانی (0001/0=P) وجود دارد. نتیجه‌گیری: میزان رضایت بیماران مراجعه‌کننده به دانشکده دندانپزشکی تهران با همه کاستیها و نقاط ضعفی که در ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان این مرکز وجود داشت در اندازه نسبتاً مطلوبی قرار دارد.

کلید واژه‌ها: رضایت بیمار - خدمات دندانپزشکی - دندانپزشکی تهران

واژه‌های کلیدی: رضایت بیمار، خدمات دندانپزشکی، دندانپزشکی تهران
متن کامل [PDF 181 kb]   (2913 دریافت)    
نوع مطالعه: Research | موضوع مقاله: General
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Razmi H, Jafari Talari M J. Evaluation of patients' satisfaction referred to Dentistry Faculty, Tehran University of Medical Sciences in 2003. J Iran Dent Assoc 2005; 17 (2) :82-89
URL: http://jida.ir/article-1-168-fa.html

رزمی دکتر حسن، تالاری دکتر محمدجعفر. بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه‌کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1382. . 1384; 17 (2) :82-89

URL: http://jida.ir/article-1-168-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 2 - ( 2-1384 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Journal of Iranian Dental Association

AWT IMAGE

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License which allows users to read, copy, distribute and make derivative works for non-commercial purposes from the material, as long as the author of the original work is cited properly

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660